یکی از وظایف مغز به عنوان مرکز فرماندهی بدن، کنترل اشتها (گرسنگی و سیری) است و درنتیجه ایجاد وزن نرمال و طبیعی و جلوگیری از کاهش وزن یا چاقی و اضافه وزن است.

بسیاری از اختلالات خوردن ریشه در اختلال در عملکرد مغز یا حالات روانی فرد دارد. به همین دلیل است که رژیم‌ های سخت غذایی به ندرت نتیجه بخش هستند، چرا که مرکز کنترل اشتها در مغز همچنان بدکارکردی خود را دارد و بعد از اتمام دوره ی رژیم غذایی به وضع قبلی خود باز می‌گردد و فرد مجدد دچار اضافه وزن سابق یا چاقی حتی بدتر از قبل میشود.

مناطق مختلفی از مغز بر رفتار “خوردن” و پرخوری اثر می‌گذارند. اما نورون‌های بخش آمیگدال مغز همانند رهبر ارکستر تمام این ارتباطات را کنترل می‌کند.

امروزه درکلینیک های پیشرفته مغز و اعصاب و اعصاب و روان دنیا با کمک روش‌های نوین نوروتراپی مثل نوروفیدبک و تحریک مغزی  tdcs می‌توان به صورت غیرتهاجمی و با هزینه بسیار کمی با خاموش یا فعال کردن این نورون‌ها بی‌اشتهایی یا پراشتهایی را درمان کرد. که خوشبختانه چند سالی است این تکنیک در بعضی کلینیک های پیشرفته مغز و اعصاب و روان شهرهای ایران مثل اصفهان هم وارد و مرسوم شده است.

به این صورت اشتهای فرد کم شده و بدون رنج گرسنگی و بدون نیاز به رژیم های لاغری و رژیم های کاهش وزن سخت ، به اندازه‌ی صحیح غذا خورده می‌شود.علاوه ‌براین با نوروفیدبک و تحریک مغزی tdcs می‌توان  درمان گروه دیگری از عوامل اعصاب و روان مثل  استرس و اضطراب یا افسردگی که ریشه روانی دارند و غیر مستقیم اختلالات خوردن مانند پرخوری عصبی و نهایتا چاقی را تحریک و زمینه سازی میکنند با هزینه و زمان کمی درمان کرد

و بنابراین  بدون نیاز به رژیم های لاغری سخت و طولانی خیلی سریع و کم هزینه و بدون عوارض و بدون داروبه لاغری و کاهش وزن سریع پایدار و کم هزینه و بی عارضه ای دست پیدا کرد.

شایان ذکر است این روش های تحریک مغزی و نوروفیدبک و تنظیم امواج مغزی حتما بایستی زیر نظر متخصص آگاه به علم مغز و اعصاب و روان تحت نظارت مستقیم دوره های درمان قرار بگیرد تا بدون عارضه و با زمان و هزینه بهینه به نتیجه ایده آل و پایدار و بدون برگشت و بدون عود دست یافته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *