بهینه سازی مغز و عملکرد عالی

در شرایط رقابتی کسب و کار امروز ، شما به هر مزیتی نیاز دارید تا بتوانید به اهداف خود برسید و شغل یا حرفه خود را به درجات بالاتري برسانید. يکي از مهم ترين راه هايي که باعث مي شود شما به حد بهينه خود نزديک شويد بهينه سازي و بهبود عملکرد مغز است. اگر می خواهید خلاقیت خود را افزایش دهید ، عملکرد را بهبود بخشید ، حافظه را تقویت کنید ، زمان پاسخ دهی را سریعتر کنید ، تمرکز بهتری داشته باشید ، همه اين ها با بهينه بودن عملکرد مغز شما در ارتباط است.

مزایای بهینه سازی مغز
مغز مرکز کنترل و فرماهندهي حرکات و رفتار ماست. عملکرد لحظه به لحظه مغز است که مسئول طرز فکر ، احساس ، رفتار و تعامل شما با دیگران است. وقتی مغز شما سالم است ، بهتر می توانید هدف گرا ، خلاق ومتمرکز باشید ، همچنین از موقعیت های استرس زا عبور کرده و یک تصمیم گیرنده و رهبر موثر باشید. هنگامی که مغز شما به هر دلیلی دچار مشکل می شود ، به احتمال زیاد با مشکلاتی مواجه خواهید شد ، از جمله مسائل مربوط به برنامه ریزی ، تمرکز ، پردازش اطلاعات ، حافظه ، استرس و روابط.
وقتی مغز شما عالي کار کند ، عملکرد شما نيز عالي مي شود
وقتی عملي را انجام مي دهيد ، این مغز شماست که عمل را انجام مي دهد و یا به شما می گوید چه زماني واکنش نشان دهيد یا شما را مجبور می کند که زمان خود را صرف تمرين مهارت دلخواه کنيد.. این مغز شماست که باعث مي شود شما عاقلانه يا تکانشي برخورد کنيد ، تمرکز کافي داشته باشيد يا حواسپرت باشيد .این مغز شما است که به شما اجازه می دهد با دیگران کنار بیایید و به صورت تیمی کار کنید یا باعث می شود که شما عملکرد مناسبي نداشته باشيد.و هنگامي که با موقعيت رقابتي در تماس هستيد ، توانایی شما برای کنار آمدن با استرس و پردازش سريع اطلاعات به عملکرد مغز شما بستگي دارد.

عملکرد مغز خود را بشناسید
نتايج حاصل از نقشه رنگي مغز (QEEG) به ما نشان می دهد که همه مغزها وعملکردشان شبیه هم نیستند. کاهش يا افزايش عملکرد مغز بر عملکرد شما در تحصيل، ورزش، محيط کار و.. تأثیر می گذارد. بررسي و مشخص کردن نحوه عملکرد مغز باعث درک بيشتر و فراهم کردن شرايطي براي اصلاح و بهبود مشکلات مي شود.

سلامتکده مغز و شناخت آسا برای بهینه سازی مغز و عملکرد عالي چه می کند؟
در سلامتکده مغز وشناخت آسا ، با استفاده از نقشه رنگي مغز برای ارزیابی جامع سلامت و عملکرد مغز شما و شناسایی مناطقی که در داشتن عملکرد بهينه تاثير دارند ، استفاده می شود. براي بهينه سازي عملکرد مغز و رسيدن به حد عالي آن ، با توجه به نتايج حاصل از نقشه رنگي مغز پروتکل ارتقا هر فرد بصورت اختصاصي طراحي مي شود. با استفاده از پروتکل ارتقا و توانمند سازي نقاط مربوطه در مغز را به وسيله نوروفيدبک و tDCS تقويت و تحريک مي کنيم .داشتن يک پروتکل ثابت براي همه افراد مناسب نيست چون مغز همه افراد متفاوت است.

Top Nootropics

عملکرد نامناسب مغز
وقتی که عملکرد مغز شما مشکل دارد ، شما در زندگی خود دچار مشکل می شوید. ودر رسيدن به پتانسیل های خود در مدرسه ، محل کار یا ورزش حرفه اي مشکل پيدا خواهيد کرد. با استفاده از نقشه رنگي مغز جريان و فعاليت الکتريکي مغز اندازه گيري مي شود و سه سطح از فعاليت مشخص مي شود: 1) فعاليت نرمال2)فعاليت بسيار کم3) فعاليت زياد. نقشه رنگي مغز(QEEG) با مشخص کردن ميزان فعاليت الکتريکي مغز مشکلات مرتبط با حافظه، خلق و خو ، يادگيري و موارد مرتبط را مشخص مي کند .با شناسايي ميزان فعاليت مي توان پروتکل ارتقا جهت بهينه سازي عملکرد مغز را تنظيم کرد. اگر عملکرد مغز بهینه سازی نشود ، می تواند بر عملکرد مدرسه ، محل کار و ورزش حرفه اي تأثیر منفی بگذارد.
انواع مغز
با استفاده از نتايج حاصل از نقشه رنگي مغز ، مغز انسان براساس عملکرد به 5 نوع دسته بندي مي شود.
نوع اول)مغز متعادل
هنگامی که فعاليت الکتريکي مغز کامل و نرمال باشد ، یکنواختي و تقارن را در اکثر مناطق نشان می دهد ،مغز متعادل است . اگر نوع مغزی متعادل دارید ، فعاليت شما در تمام امور نرمال و عمکلرد مناسبي داريد.در درس، محل کار و ورزش دچار مشکل نمي شوند. مشکلاتي در زمينه اعصاب و روان ندارند. اما براي داشتن عملکرد بيشتر و به عبارت ديگر ابر توانمندسازي بايد با استفاده از تکنيک هاي مختلف نوروتراپي مثل نوروفيدبک و tDCS فعاليت مغز را متناسب با نوع عملکرد تقويت،تحريک و يا تعديل کرد.
نوع دوم)مغز خودجوش
اگر براساس نتايج حاصل از نقشه رنگي مغز فعالیت بخش پيشاني مغز شما در مقایسه با سایر قسمت ها کمتر باشد ، به احتمال زیاد تکانشی و خودجوش هستید. در محيط کار شما تمایل دارید خلاق و ریسک پذیر باشید. افرادی که دارای نوع مغزی خودجوش هستند نیز تمایل به تکانشگری دارند ، با نظمو ترتيب مشکل دارند ، اغلب دیر به جلسات مي رسند و فرصت هاي را ازدست مي دهند.اين افراد مستعد اختلالاتي از جملهADD/ADHD ، سوء مصرف مواد و افسردگی هستند.
نوع سوم) مغز پايدار
با توجه به اطلاعاتي که نقشه رنگي مغز در اختيار ما مي گذارد قسمت جلویی مغز بیشتر از حد متوسط فعال باشد ، به ویژه در ناحیه ای به نام سینوس حلقوی قدامی ، فرد دچار اضطراب و فعال و داراي پشتکار است . اين افراد اغلب افرادی مسئولیت پذیر هستند و تحمل شنيدن دريافت نتيجه منفي را ندارند. تمایل دارند سرسخت باشند. اين افراد از نظر مشکلات اعصاب و روان بیشتر در معرض ابتلا به وسواس هستند
نوع چهارم) مغز حساس
اگر نتايج نقشه رنگي مغز حاکي از فعاليت زياد امواج مغزي در بخش مغز عاطفی یا لیمبیک باشد ، آسيب پذيري در برابر غم و حساس تر بودن بيشتر است. اين افراد احساسات عمیق و همدلانه دارند ، که در بسیاری از حرفه ها مزیت محسوب می شود. با این حال ، ممکن است آنها بیشتر مستعد بدبینی باشند . اين فراد بیشتر مستعد افسردگی ، اختلالات خلقی و اعتیاد هستند.
نوع پنجم) مغز محتاط
اگر فعاليت امواج مغزي براساس يافته هاي نقشه رنگي مغز در بخش هاي آمیگدال و گانگلیون های پایه شما بیش از حد متوسط باشد ، اين افراد با نوع مغزی محتاط ، با انگیزه و ریسک گریز هستند. آنها از آن دسته افرادی هستند که 5 دقیقه زودتر برای جلسات حاضر می شوید . این نوع مغز برای اضطراب آسیب پذیرتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *